Sunday, August 1, 2010

ALHAMDULILAH

Selamat malam, selamat melepkan mata yang dah mengantuk, badan yang dah penat keletihan seharian buat kerja umah. Ha! tu tuk aku ler. Sabtu aku ngemas bilik aku, ruangtamu ngan beranda. Tapi pagi2 lagi aku kemaskan dapur. ye la, umah orang bujang. Biasa 2 minggu sekali aku kerja keras kat umah abah. Tapi nak wat cam ner umah sendiri lagi. Ha! esoknya, hari ne ler ahad. Aku bangun 7 pagi sebab penat. Aku kemaskan bilik abah, vacume bilik sembahyang, kemaskan bilik along, mop dapur. Basuh baju, cuci toilet, ngan berus simen kat ampaian yang dah tukar colour hijau. Alhamdulilah abah tak buat hal macam pagi2 yang sebelumnya. Pagi pertama berak kat sebelah meja makan. Hari kedua ok not bad nak berak tapi tak lah bukak pampers sendiri. Hari ketiga dia berak kat tangga umah aku. Dia dah naik atas sekali dengan keadaan bogel dan terberak dan terkencing kat atas tangga. Selain tu kat tilam pun dia terberak + kat bantal yang aku letak kat kerusi, pampers yang penuh tahi dia dah bukak dan letak sebelah tilam dia. Sebab dia semput aku bentangkan tilam kat ruangtamu bawah. Tak tau pulak dia boleh naik atas nak tido kat bilik aku jam 4.15 pagi. Kerna itulah aku amik al. Ngantuk dan penat. Hari keempat kami bawa abah balik kat umah dia, jaga abah kat sana. Sebab masa aku jaga abah pada hari pertama abah kena sawan. Susah bila bilik air kecik + umah kecik dan sempit. So dia asyik cakap nak balik, nak balik. Jadi bawa dia balik. Tapi dah sampai kat umah dia pun dia nak balik. Last2 aku dapat idea. Aku tanya dia "mana alamat umah abah?" dia jawab "tak kan kau tak tahu?" Aku jawab "kalau tak tau alamat macam mana nak hantar?" Last2 dia sengih jer. Macam biasa nafsu makan kejap normal, kejap melampau. makan nasi sampai 3 1/2 pinggan hari ne. Alhamdulilah along (abang ipar) dah ringan tulang. Rasa lega kan bila umah kita dah bersih ngan kemas. Suka sangat. Hari ni lepas sarap jer abah tido jadi tu yang senangkan kerja aku nak ngemas,mop, cuci dan membasuh. Aku suka buat kerja2 umah ne. POMPUAN.............................
Hi

Thanks for Being My Friends