Friday, August 6, 2010

SAH @ CONFIRM!


Salam petang jumaat, semalam hubby bawak abah gi berubat kat kota tinggi. Aku tak ingat apa nama kampung tu. Tapi kali ni mak usu, adik arwah mak mentua aku yang suh pergi sana. Hari rabu tu aku tengok abah lain macam, semput dari pagi sampai ke malam. Last2 aku ngan along bawak abah gi Hospital Wakaf. Dokter kata paru2 abah banyak air. Aku tak tau dia buat apa kat abah. Tapi aku tengok kat tangan abah ada dua tempat bekas suntikan. Dan pastu abah asyik terkencing jer. Sampaikan pampers tembus. Memang banyak lah dia kencing. Abah tak tido kat katil, dia tido kat kerusi. So span kat kusi tu pun tembus ngan air kencing dia. Ok, Macam mana aku kata abah lain macam. Mata dia kuyu sebab dia tak tido dek semput yang tak kurang2. Pastu nak makan ne, dia nak suap nasi pakai sudu pun tak sampai ke mulut. Kesian abah. Badannya pulak asyik senget ke kanan. Jalan pun tak berapa. Bila hubby balik dari bawa abah berubat. Hubby cerita kat aku macam2. Sah! kat badan abah ada saka yang dah 17 tahun. Saka dari sebelah arwah atok. Tapi, mak cik abah yang empunya. Mungkin abah tak tahu. Seksanya hidup abah, dan semput tu........kerana "benda" tu duk bertenggek kat bahu abah. Macam2 lagilah sampai aku naik seram. Meracau abah dah kurang dan abah makin degil. Tapi kami kena berkeras ngan abah. Untuk kebaikan abah dan kami semua. Kami nak abah pulih, sihat...........insyalah.....doakan ya.





Thanks for Being My Friends