Monday, August 9, 2010

KERASTANGAN DI HARI SABTU


Semekom semua, cam biasa aku kalau time cuti jer ngemas, ne lagi2 nak masuk bulan ramadhan. Aku pelik skit bila aku buat kerja2 ne ada plak jiran duk kata. "Hai lambat lagi nak raya" . Aku senyum jer.......tapi dalam hati menjawab" Hai takkan setahun sekali jer ngemas umah, cuci kipas dan pelbagai". Mungkin dia orang tak tau yang aku ne hujung minggu jer ngemas. Umah banyak habuk biaslah kan? Dah duk umah pak mentua ne. Aku wat cam umah sendiri, abih aku jer orang pompuan kat dalam umah ne. Takkan nak duk goyang kaki. Umah abah banyak semut ngan cicak. So, tau2 jerlah cicak berak bukan kat toilet. Suka2 dia nak berak kat mana2. Si semut ne plak tak sekolah. Ada ke patut air masak tu pun dia duk hinggap. Mengong btul. Ha! ne gambo kerastangan aku hari sabtu lepas. Setahun sekali jer aku buat kat kusi ne. Ne meja makan kat umah abah. Biasalah makan tak berbibir...........Dulu aku ngan arwah mak mentua basuh jer. kali ne dah malas nak berus2..main tukar je kan senang.....    :)

Thanks for Being My Friends