Tuesday, August 3, 2010

JABATAN KEBAJIKAN MASYARAKAT

Salam pagi selasa, tak yah citer ler apa jadi pagi ne kat umah. Orang baca pun kang ada yang muntah taik. Ok2 aku ngan hubby beserta abang ipar kalau tak memang nak antar abah kat rumah orang2 tua kat jb ne. Try ar call Jabatan Kebajikan Masyarakat kat KL. Ye la, sebab aku servey kat internet ada penjagaan harian. Nak tau lebih lanjut. Ha! jangan ngata kami tak sayang abah kami. Cuba fikir, abang ipar keje normal. 7 pagi sampai 7 petang, aku keje 8 pagi sampai 5 petang. Tapi hubby kerja 3 shift. 7pg-3ptg, 11mlm-7pg dan 3ptg-11mlm. Skang ne kami belum jumpa orang yang sanggup jaga abah. Hubby terpaksa bekorban keje malam jer. Sian dia tak dapat tido duk jaga abah. Dah lah keje malam. Ari tu aku ada jumpa sorang kakak ne, orang indon tapi dah lama duk malaysia. Dia ada bawak sorang kamum dia umur dlm 40 lebih. Katanya dulu kerja kat umah orang gaji RM500. Dia cuma tengok2 kan abah dan masak pastu kasi makan. Bukannya kena dokong cam baby. Jaga baby pun RM240. Kalau nak jaga abah dia mintak lebih ler. Amik ko, nak mintak mahal2 plak. Dah lah tak der permit kerja, guna pasport jer. Kerja 1/2 hari jer dalam 8pg sampai 5 petang. Nak gaji lebih2. Ni lah orang yang suka amik kesempatan pada yang sesak cam aku ne. Ingat aku desperate sangat ke? Kawan aku orang gaji dia baru RM400 siap kasi makan ngan tempat tinggal. So skang ne aku tengah proses nak amik maid yang sah disisi undang2 malaysia. Mintak2 dapat yang sesuai sebab aku kesian ngan hubby. Berbalik pasal Jabatan Kebajikan Masyarakat ne aku call nak tanya soalan dia boleh cakap mintak e-mail nanti kita e-mail cik ya. Ha per ler. Sibuk tahap gaban ke? Sampai tak leh jawab soalan? Nak anto umah orang tua pun jauh kalau untuk daily. Tapi tak sampai hati, kalau kita pun tak leh sabar ngan kerenah dia apalagi orang lain. Kang dia layan abah entah apa2 jer. Lagi satu akun tengok syarat2 kena pandai berdikari. Tapi abah ne tak pandai. Last2 jaga sendiri jer selagi ada hayat dia. Sabar jer lah....... 
Hi

Thanks for Being My Friends