Wednesday, August 25, 2010

BUKAN NAK SAMUN NAK CAKAP JER......


Pernah tak perkara cam gini terjadi kat diri korang? Sedang korang memandu kereta atau motor. Korang ternampak satu kete ne yang pintu belakang tak tutup rapat. Apa korang akan buat?

1. Buat don't know jer. Lantaklah sapa suh tak tutup pintu kuat2 kan? Ne kalau korang jenis malas nak ambik tau hal orang lain.
2. Ketuk tingkap si pemandu dengan niat nak cakap pintu tak rapat. Sebab korang jenis amik berat keselamatan orang lain.

Tapi, Hubby aku pernah bertindak ikut no 2 tu. Yang malunya bila sipemandu cepat2 lock semua pintu takut kena samun. He3x......Tapi bila pikir2 betul gak kita kena kunci pintu takut nanti kang kena samun. Masalahnya si pempuan ne tak nak turunkan sikit tingkap. So, dia tak dengar apa yang hubby cakap. Kesian....nyaya kalau penumpang belakang tu budak kecik pastu main bukak2 pintu.........eksiden baru tau.....Tu ler kerana sorang buat silap yang lain pun kena.


Hi

Thanks for Being My Friends