Monday, October 4, 2010

PENAKUT 1


Setahu aku, aku ne seorang yang penakut nauzubillah. Bayangkan dulu masa sekolah aku ikut aktiviti luar yang pengangkap laut buat. Meredah kampung sambil mata kena tutup ngan kain hitam. Adalah satu senior ne suh aku melangkah sungai. Sungai? mestilah air deras, saiznya besar. Takut ar...skali tu bila bukak ikatan kat mata ala...longkang ciput jer saiz...tertipu eden. Lagilah tengok citer2 antu ne. Nak tengok kalau ada geng tapi mesti berbekalkan bantal. Tujuannya nak tutup muka bila ada adegan yang mengerikan. Apa da.....Lagi satu aku kalau tido mesti bukak lampu bilik. Aku takut gelap. Bila dah kawin dapat hadiah lampu tido. Ha! pakai lampu tido ler. Romantik....hi3x.Balik umah mentua jer. Lagi penakut....umah orang lain skit rasanya.Dah lah hubby kerja shift. 7.00 pagi - 3.00 ptg, 11.00 mlm - 7.00 pg ngan 3.00 ptg - 11.00 mlm. Kekadang kerja 16 jam, kadang 24 jam. Selalu sorang2 kat bilik. Sib baik ada arwah mak mentua buat teman dulu. Pastu aku ne penakut, selalu mimpi macam2, kekadang terperasan macam, perasan yang ada "benda" kat belakang. Tengah perhatikan kita. Dulu masa duk umah mentua selalu bila tidur siang kena timpa. Ngan "benda" lah. Sampai tak leh nak berkata2 Hanya boleh gerakkan mata sahaja. Walhal aku rasa aku dah jerit mintak tolong kuat bebeno. Last2 azan baca ayat2 dalam hati akhirnya terlepas gak. Ngeri nyer......Duk umah sewa....pun sama ada satu hari tu tengok gambar kawin sendiri pun seram. Masuk jer bahgian dapur naik bulu roma. Ngandung yang pertama gugur. Usia kandungan sepatutnya 4 bulan. tapi dokter kata semasa 1 bulan setengah pembesaran dia dah terhenti. Pindah umah sewa pun susah nak mengandung. Macam2 gangguan. Yang nampaknyer aku. Seram gak. Dah lah hubby kerja shift. Tu yang selalu tido umah mak.
BERSAMBUNG.................
Hi


Thanks for Being My Friends