Monday, October 25, 2010

DEMAM LAGI


Salam pagi isnin, asyik demam jer. Tapi demam2 sempat gak jahit langsir, kemas umah aktiviti wajib. Macam mana ek? Dalam umah ada 3 orang jer. Tapi umah banyak habuk. Jeng3x...........sebab pintu sliding door, sekali bukak besar. Penat kekadang tu cam nak nangis. Lepas sapu ada lagi yang tercicir, nak pakai vacum nanti bil letrikbertambah. Ssssssyyyyyyyyy kami jarang kena bayar bil letrik. Biasa kena RM18.++, 10.++. Jarang kena RM20 keatas. Air plak RM4.++, Ikut saranan kerajaan. Tak pakai tutup, lagipun kami guna watt mentol yang menjimatkan. Waktu malam biasanya hanya bukak lampu tido yang 2 watt + cahaya tv. Tapi kalau ada tetamu bukaklah lampu cam biasa. Takkan nak romantik kot. Kedekut betul cam tu. Mesin basuh plak guna yang separuh automatik. Tak guna banyak letrik, banyak air. Lampu kat umah paling besar pun 8 watt. Kami tak guna lampu romantik yang warna kuning 40watt. Cantik memang cantik tapi banyak tu nak bayar letrik. Rasa cam tak berbaloi kasi TNB kayo....Jangan marah yer...jimat kan bagus. Buat apa nak bazir. Rasa cam kipas syiling lebih jimat dari kipas meja @ kipas berdiri. pastu tutup suis kalau tak guna, sama cam nak kuar umah. Pastikan semua suis ditutup.

p/s: demam ada isi kot, alhamdulilah.....yahoooooo kalau ada tapi noreen baut biasa cool jer....

Thanks for Being My Friends