Friday, December 10, 2010

SAHABAT, TEMAN, KAWAN......................


Salam hari jumaat semua, hari ini aku gagahi jua walaupun badan lemah lesu, muka pucat lesi.....he3x....x lah cam mayat idup. N3 ari ni tentang sahabat, susahkan nak cari sahabat yang memberi kita kata2 semangat, dukungan, bantuan, bersama kita dalam susah dan senang, menangis & ketawa bersama, menjaga rahsia kita, membela kita bila kita ditindas. Susahnya nak cari sahabat yang begitu. Ada pun sahabat yang tidak suka memuji walaupun ada sahabat yang lain katakan "bagus biasalah permulaan, tapi itu dah kira bagus dan kalau awak cuba lakukan lagi mungkin akan datang jauh lebih baik". Sejuk hati dengar ayat tu. Tapi kalau "cuba tengok orang lain punya hasil kerja tangan dia punya lagi lawa." Tiada ayat memuji untuk kita cuba sekali lagi. Tapi aku jadikannya sebagai pembakar semangat untuk terus maju & berjaya. Jawapan tadi untuk soalan ini "Macam mana dengan hasil kerja saya?" Kadang2 bila kita perhatikan ada kawan yang x suka memuji malah suka menjatuhkan kita. Ayat aku senang jer....susah kalau nak tengok orang melayu nak puji sesama sendiri. Malah ada yang mengutuk lagi ada la........yang penting sabar..................

Friends Myspace Comments
MyNiceProfile.com
Hi

Thanks for Being My Friends