Friday, September 24, 2010

MIGRAIN LAGI


Salam hari jumaat, ne lah penyakit orang pompuan. Asal period kang sakit perut, migrain, cirit birit, pening dll. Cam aku dulu masa sekolah kalau period sampai golek2 atas katil perut memulas. Pas tu ambik air panas letak dalam botol golek2kan kat perut. Baru darah ketul2 kuar dan kemudian lega......... Gi toilet sampai tak de benda nak kuar lendir jer. Pastu bila dah gi toilet bila tak de benda nak buang sampai pucat2 sebab banyak kuar period. Dah tu nanti aku jadi mayat idup sebab pas kuar toilet konfem aku hanya boleh gerak 2,3 langkah pastu rebah depan pintu toilet. Disebabkan mak dah tau nak wat apa dia cepat2 ambil minyak angin urut kat sendi kat kaki aku. Kakak aku pernah nampak dia cakap aku pucat lesi tak der darah cam "mayat idup" . Ngeri ek? Dah tu bila aku dah nak kawin aku siang2 dah bagi tau hubby supaya dia leh siap sedia kalau terjadi lagi kes cenggitu. Alhamdulilah dah nak masuk 7 tahun kawin cuma 3 kali jer kes tu terjadi. Dan yang bagusnya bila hubby ada,. tapi kalau aku tinggal sorang kat umah konfem aku 'mati keras" kot. Mintak2 tak ler. Tapi skang ne aku kena sakit kepala sebelah jer. Sakit sampai susah nak bukak mata. Pastu bila nak jalan macam dalam kepala ne kurang skru. Sebabnya bila jejak kaki kat lantai kepala cam goyang2. Apa2 jer lah aku merepek ne. Tapi skang ne aku tak kena sengugut lagi pas lahirkan haziq. Tu lah susah bila masa anak dara sengugut teruk. Susah nak dapat zuriat...Alhamdulilah dah ada sorang. Bersyukur.........

P/S: Buruk grupe minah ne. Tapi aku tak lah cengini migrain nya......he3x

Hi

Thanks for Being My Friends