Wednesday, June 23, 2010

MAMPU KE?

Tajuk atas tu bukan nak menunjuk, bukan nak bangga,riak,takbur paling teruk pun bukan nak bercerita yang aku ne mampu ler sangat. Sebenarnya nak cerita pasal……..penah tak korang pergi mana2 shopping centre, kedai, tak kesahlah mana2 kedai pun. Korang nak beli satu barang. Pastu adalah salesgirl ne yang berbudi perkerti lagi mulia. memang kerja dia nak jual barang. Tapi cara dia bertanyakan soalan macam perli jer. ne dialognya.

Situasi dikedai kek:

Pembeli: Saya nak kek yang ne(sambil jari menunjuk pada kek yang dah berkenan)

Salesgirl: Yang ne ke kak? Yang ne RM4.50 tau.(Dengan gaya yang aku terperasan dan riak muka salesgirl ne macam bertanyakan soalan tanpa bersuara. mampukah aku membelinya.

Pembeli: Ya, yang ini. (macamlah aku tak sekolah nak baca tanda harga pada kek tu.) Aku sedar yang pada masa tu aku hanya memakai selipar murah, t-shirt dan seluar treksuit serta tudung rm1.) kecik ati ne.Mungkin kalau aku memakai pakaian yang jenama, Kasut jenama, mungkin dia akan layan 1st class kot.


P/S: Cerita yang sama juga baru terjadi semalam masa nak membeli pengalas meja(plastik). Don’t judge a book by it’s cover. Ceh wah! betul apa. macam, pengarah syarikat kat tempat hubbyku yang keluar shopping hanya memakai seluar pendek, t-shirt dan selipar jepun. Tapi hakikatnya dalam poket tu berkepul2 helaian kertas yang $$$$$$.

Thanks for Being My Friends

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers