Saturday, June 19, 2010

KENAPA!


Salam, n3 hari ni pasal si miang haziq, asyik nak kena marah ngan rotan jer. Agaknya ne lah perangai budak dah nak masuk 4 tahun. Haziq hiper aktif, memang tak reti duduk diam. Kecuali tengah tido. Tu pun bangun jugak masuk bilik ibu terus selit tengah2. Tu yang kalau kencing kat tilam ibu. Ngan ibu2 sakali basah. kalau keluar jalan ngan si haziq ne ada jer yang buat ibu tension, nak marah, ketawa dan malu tahap gaban. Sebabnya dia ne peramah ler sangat. Nak joget kat mana2 pun boleh asal dengar muzik jer satu badan bergerak. Dah lah tu semua barang dia usik, dah macam sales men plak.
Haziq: Ibu nak ne(sambil amik barang dan tunjuk kat ibu)
Ibu: Tak nak lah, belum gaji(walaupun sudah)
Haziq: Beli lah ibu, barang ne lawa.....cantik ibu pakai.....belilah.....
Ibu: Dlm hati(ada bakat jadi sales men ne)........x naklah ibu dah ada...
Haziq: Ok, x pe nanti haziq cari yang lain ea ibu.
Dia memang pandai amik hati ibu x macam ayah. Sebab tu ibu selalu tanya haziq dari tanya si ayah. sebab kalau tanya si ayah ne jawabnya.
Ibu: bang cantik tak?
Ayah: (tanpa perlu tgk barang yang ibu tunjuk) Ok2...ok la tu...
Hampeh.......Sebenarnya no respon.........

Thanks for Being My Friends