Tuesday, November 23, 2010

JIRAN SENGAL



Lama tak bergosip pasal jenjiran yang dah lama aku tingalkan menyepi. Ceh! wah! tak rindu pun. He3x........
Jangan tertipu dengan gambar diatas, itu hanya bagi jiran yang baru kenal sahaja. Kalau dah lama lebih kurang cenggini.

Sebenarnya aku tengah bengang dengan sorang jiran ne. Dah lah menyewa pastu boleh plak canang kat jenjiran lain yang dia beli rumah tu, sambung bayar jer. Boleh caya ker? Memang penipu punya orang. Boleh plak tu berkempen sana sini. Apa2 hal kena ikut cakap dia. Dia jer yang betul. Tak rugi aku tak berjiran dengan orang cam ni. Skali tu tuan umah ada cerita nak jual. Tapi dia dah serahkan jual beli rumah pada ayah dia. So, kena berurusan dengan ayah tuan umah ler. Bila call tanya ada rumah nak jual, terkejut aku bila owner tu kata memang nak jual dan sampai sekarang belum jual lagi. Penyewa ada cakap nak beli. Tapi masalah blacklist. Tu yang ada blur skit.  Masalahnya penyewa tu hanya bayar separuh sewa rumah. Yang sepatutnya RM6++ tapi dia bayar RM3++. Rugi tu, so aku try tanya bank dan owner. Tengok macam mana ya. Masalah sekarang si penyewa dah naikkan tembok rumah, cam rumah dia jer........Tapi aku dan kawanku dah tau cerita ni diam2 sudah........gelak jer tengok gelagat jiran tak sedar diri.
Hi

Thanks for Being My Friends

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers