Tuesday, November 23, 2010

HARI BERCUTI PANJANG.


Salam pagi selasa, paling syok cuti lama2. Mana taknya sabtu memang aku off, ahad memang x kerja & isnin public holiday (BIRTHDAY SULTAN JOHOR). Tapi hari2 cuti tu aku memang busy dengan kerja. Maklumlah hari ahad pas isyak kita orang buat kenduri arwah pak mentuaku yang ke-40 hari. Paginya kami ke Felda Lok Heng, jemputan majlis perkahwinan adik jiran. Lama gak perjalanan nak ke sana. Dan cuaca punyalah panas. Sampai kat felda tu bestnya, pemandangan cantik, udara nyaman. Rumah cantik2. Dan perut kenyang. Balik dari sana kami shopping barang nak masak untuk kenduri.  Aku kalau tengah gelabah memang sempit skit otak nak berfikir secara meluas. Wal hal biasa jer masak tuk 30 orang. Sebabnya hari raya pun aku yang masak. Ok2, disebabkan masa tu otak ne sedikit kalut aku minta pandangan nenek belakang umah arwah abah apa menu yang harus dimasak. Dia kata beli jer nanti tok masak. Ok, kami akan bantu juga. Bila tengok cara dia masak ada yang lain skit. Arggggg...panjang tau cerita ni. Macam2 yang terjadi, last2 kami masak sama2. Dia campak aku campak. Akhirnya semua makanan yang kami masak habis, sikit jer yang dapat ditapau. Alhamdulilah..........

Thanks for Being My Friends

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers