Friday, March 19, 2010

TAKZIAH

Salam pagi jumaat penghulu segala hari, nak citer ne ustazah kita dulu pernah citer kalau nak lihat ramai yang meninggal dunia pada bulan2 yang berakhir dengan akhir. contohnya jamadilakhir, rabiulakhir. Wallahualam.Tak kesahlah apa saja sebab kematian dan orang kata kematian yang bergilir2 atau ikutan. macam tu la gamaknya. minggu ne orang tua perempuan, minggu depan bayi pastu diikuti lain2. perkara yang sama terjadi kat kg kita. ye lah kematian, ajal tak mampu kita sebagai manusia nak jangka....kalau allah suh malaikat maut amik nyawa kita bila2 jer dia boleh amik.....tengah tido, tengah belajar memandu, tengah buat jahat. tapi jarang yang meninggal dunia masa tengah tido. tapi kalau dah sorang yang jadi arwah mesti ada yang ikut. Diikuti pula dengan kelahiran. Kematian menginsafkan kita.

TIDAK SELAMAT BAGI UMMAT YANG HIDUP DI ATAS MUKA BUMI TANPA BERBUAT KEBAIKKAN DAN TAKUT MENCEGAH KEMUNGKARAN, MAKA BALA AKAN DATANG BERTIMPA-TIMPA.

Thanks for Being My Friends