Friday, March 26, 2010


Ya allah, astagfirullah........salam petang jumaat. Bukan apa, hanya nak luahkan perasaan yang terbuku dihati ini. Kisah jiran2 ku. Bukan umpatan, bukan kejian. malah aku rasa lebih baik aku menyendiri seperti dulu. Ada kebaikkan , ada keburukkan berjiran. banyak yang baik dari yang buruk. Yang baiknya jiran akan membantu kita bila dalam kesusahan. yang buruknya pulak kalau dapat jiran yang suka menyibuk hal kita. Kisahku dapat jiran yang suka jaga tepi kain. Aku tinggal 10 minit dari rumah ibuku, 10 minit dari rumah bapa mertuaku. Bila hujung minggu atau balik kerja selalu tiada di rumah. jarang ada di rumah. so, jiran2 banyak yang ngumpat...aku pafam, aku tahu..tapi aku pekakkan telinga, butakan mata......aku jarang masak dirumah. itu pun jadi bahan cerita...aku jarang keluar berbual ngan jiran2, itupun jadi bahan bualan. apa yang aku harus buat? Aku tak mintak sesen dari mereka!! adakah aku harus menanya terlebih dahulu sebelum melakukan apa2? mintak izin dari mereka? rimas hidup berjiran. itu saja!

AKU SELESA BERKURUNG DIDALAM DUNIAKU(RUMAH)

Thanks for Being My Friends

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers