Monday, January 18, 2010

Sedihnyer muka dia, cian yer......ne gambaran muka aku kalau versi bayi comel...eeeegeli nyer prasantan plak. Sedih + hati ne tetiba jer merontak.....kecewa pas tu lantaklah apa orang nak cakap pasal aku. Cenggini citernya...semalam ada buat gotong royong + surirumah pun gotong royong siapkan makanan tengahari tuk makan ler...tetiba ada sorang kakak ne tanya lainkali nak masak kat umah sapa? Aku pun dengan spontan jawab..."masaklah plak kat umah kita" tau orang lain semua cakap apa? Boleh ke buat serak2 kat umah noreen? bengang gaklah muka ne...aku terdiam pastu aku jawab tak pe lepas tu kan boleh kemas....confirm kakak2 ne mesti selalu ngumpat pasal aku. Bila tanya memasing tak nak ngaku plak. Dari mana diaorg tau ek?????? suka ngemas umah....nak wat cam ne dah lumrah hidup aku memang suka ngemas umah. lantak orang nak cakap apa yang penting aku tak kacau orang. aku tahu siapa yang cakap camtu....sabar, SABAR! SABAR! salah ke suka benda yang bersih? salah KE rajin buat kerja umah,? Aku pelik bila diaorang rajin duk kat luar umah...tak de kerja umah ker? memasing ada anak sekolah ...kalau aku mesti sibuk nak ngemas umah, mop lantai, buat sarap pagi, masak tuk tgh ari, siapkan anak sekolah, jaga anak kecik kat umah, basuh baju, lipat baju....pendek kata panjang tak kata...memang tak siap lah satu ari.....aku tak kesah kalau orang tak nak gi umah aku(memang pun jiran aku datang umah bila raya, ada majlis jer. apa2 pun terpulang pada diri masing2......

TAK PER LAH KALAU TAK DE KAWAN....

Thanks for Being My Friends