Wednesday, January 27, 2010

KETAKUTAN

Kejadian ne berlaku semalam petang masa on the way nak balik umah pas gi umah mak. seorang nenek ne tahan kete kami. hubby berhentikan kereta pas tu suh aku tanya nenek ne nak apa. lum sempat tanya dia dah cakap dulu."anto nenek kat bas stand masai" aku ngan hubby pandang muka masing2. tak tau nak kata apa...pas tu aku jawab ler, kami tak pergi masai. tolonglah, kesian kat nenek, nak jumpa cucu, cucu tak ada. nenek dari bandar baru uda. kesian punya pasal dan atas rasa kemanuasian kami tumpangkan. kalau niat dia baik, niat kami pun baik. tapi kalau sebaliknya allah saja yang tahu..dalam hati ne tuhan je yang tau..harap2 perjalanan kami selamat..ye la, sekarang ne mcam2 benda leh berlaku, pukau lah, rompaklah. tak kira usia. nenek ne asyik cakap."SELAMATLAH KORANG SUAMI ISTER SEBAB TOLONG NENEK" aku cuma senyum jer. pas tu dia tanya duk aku duk mana, ne suami ker?, anak sorang je ker? pas tu leh plak dia tanya "ANAK TENGOK NENEK KESIAN TAK? KALAU KESIAN NENEK NAK MINTAK RM2" aku angook pas tu jawab nanti aku kasi ye nek. takut...takut...aku main ambik je kat laci kete ada berapa ntah..kata hubby rm5. terus kasi kat nenek tadi.......bila dah hantar nenek tadi. aku cuba soal siasat anak aku sebab dia duk kat belakang nagna nenek tu. pucat seh muka dia. boleh dia kata nenek tu "HANTU" apa lah haziq.......

Thanks for Being My Friends