Thursday, January 6, 2011

MANUSIA

Orang kata jangan sesekali menyimpan dendam, tapi ada orang suka berdendam dari anak hingga mak bapak. Kalau sorang dia benci, semua dia benci. Dasyat2.....tapi tak baik simpan dendam...just relakan saja. Biar allah tentukan dosa pahala dia. Kerana dia juga manusia seperti kita semua. Tapi ada manusia lari dari fitrah hidupnya. Yang muda  tak hormat yang tua, berlagak baik dan benar belaka. Hanya yang melihat, mengetahui boleh menilai. Tapi ada jenis manusia cakap tak serupa bikin, pikir diri sempurna dan sentiasa betul. 2011, macam dah nak akhir zaman, seumur hidup aku x pernah tengok depan mata yang muda kurang ajar dengan yang lebih tua. Tapi bila tafsirkan dia KURANG HAJAR. Tak boleh terima, last2 aku nyatakan yang budak ne jenis x boleh TERIMA PENDAPAT ataupun NASIHAT orang lain. Contohnya macam kerani store pat kerja aku ne. Wah! senang2 ea aku nak mentafsirkan orang lain....aku pun x sempurna.......Nasihat skit, esok dah letak jawatan 24 jam. Syoknya.....Dengan kerja belambak, barang dia penuh meja. Ditinggalkan macam tu jer. Nasib baik orang tak tau dia dulu ada kena mengena ngan aku. Kalau x, malu giler mesti orang kata pilih kasih. Nak buat macam mana, dah bagi betis nak peha. Tu ler manusia x pernah cukup dengan apa yang ada. Bila suh amik barang, nanti2...aku tau dia takkan amik. Dengan selamba aku gi la anto kerumahnya...Terima kasih banyak2....aku yang kata. Baru kerja pinjam kat aku RM100 nak beli safety shoes ngan baju. Baiknya ea aku kasi.....senang2 plak nak pinjam ngan aku. Malam2 datang umah....tapi bak kata orang pekung sendiri ditutup2, pekung orang dikorek2 kasi keluar. Syoknya. Dulu tengok kat tv jer menantu KURANG AJAR ngan mertua. Tapi best oi....dapat tengok secara live.....Yang paling syok, anak x membela ibu, tapi bela isteri......Apalah yang terbuku kat hati si ibu. Agaknya, tuhan saja yang tahu........Betul kata kakak aku, setiap perkataan terbuku dan tersimpan dalam ingatan.....

Thanks for Being My Friends

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers