Monday, March 21, 2011

SYOKNYA BERCUTI DI JOHOR LAMA

Sabtu petang kami bertolak ke Johor Lama, kamgpung arwah mak mertua. Kami berempat kesana untuk hadiri majlis kenduri. Sambil menyelam minum air.......tak3x...air masin tak mau. Pagi ahad kami berjalan kaki ke tepi pantai johor lama untuk mencari BELANGKAS. Bukan cik rin yang ngidam, tapi abang ipar....katanya dah lama tak makan belangkas. Dulu masa arwah mak mertua. Dia selalu masakan belangkas, siput gong gong dan macam-macam lagi. Nak ke kota jauh...kadi kami tangkap sendiri......seronok.......Nak tau siapa yang bernasib baik dapat jumpa belangkas? Cik rin ler...hubby ngan abang ipar punyalah jauh mencari tapi, cik rin yang jumpa. Syok, dah lama tak mandi laut. Takut kena sun burn + hitam + kulit mengelupas...Tapi mandi jugak.......


 Berjalan kaki menuju pantai...............


 Apalah yang dijumpa izzul tu

  Sukanya dia main pasir...............

 Susahnya nak pisahkan belangkas ni......tu ler bila nampak pasangan berkepit kehulu kehilir...selalu orang ibaratkan macam belangkas.......





On the way balik umah mak usu, cik rin dapat 4 ekor, yang jantan dilepaskan........tapi cik rin takut nak pegang........


 Tengok tu macam rupa elian, banyak kaki...............takut

 Memberanikan diri pegang hanya untuk bergambar sahaja.......

Si izzul lagi penakut................

Thanks for Being My Friends