Monday, October 29, 2012

KENCING MANIS = FOGGING



Si izzul memang suka tanya macam-macam, lagi-lagi kalau kami tengah naik motor. Nak dijadikan cerita masa tengah lalu kat perumahan casia on the way balik umah. Banyak betul asap, kalau korang, korang mesti kata orang tengah fogging kan? takkan lah orang bakar sampah satu taman boleh berasap plak. Tak masuk akal kan? Memang sah kawasan perumahan tu telah "difogging". Tapi yang tak masuk akalnya bila:-

Izzul               : Ibu, kenapa umah orang tu banyak asap?
Ibu                  :Ooohhhh.....mesti ada yang kena kencing manis tu.
Izzul & Ayah  :????????????


On the way sampai umah, berdekah kami ketawa besar, ngan aku sekali gelak tak ingat dunia. boleh plak fogging = kencing manis, bukan kena demam aedes ke? kah....kah...............kah...................

Thanks for Being My Friends