Wednesday, July 6, 2011

APA PERASAAN ANDA?

http://www.bestpregnancytips.com/wp-content/uploads/2008/12/Abortion.jpg




Perasaan apa? ha! alih2 terfikir apa perasan senang citer rasa ler bila gugurkan kandungan terutama bagi yang hamil sebelum bernikah. Tak rasa takut ke?

1. Takut kepada allah sebab berzina.
2. Dah berzina dosa mengandung anak luar nikah pun dosa.
3. Gugurkan kandungan dah kira membunuh lagi ler dosa.

Apa perasaan orang yang macam ni ea? Adakah si lelaki tak mahu bertanggungjawab? atau si perempuan menyesal termengandung? Ada sesetengah perempuan berlagak alim depan mak bapak. Tapi belakang mak bapak "dunia aku yang punya". Bukan nak kutuk sesama jenis dan bukan nak salahkan perempuan sorang jer. Bak kata pepatah "tepuk sebelah tangan takkan berbunyi" Tapi orang selalu salahkan perempuan, selalu pandang serong pada perempuan. Cuba yang termengandung lelaki. Sekarang ni dah ramai yang berstatus pembunuh tanpa sengaja, bunuh bayi yang baru lahir. Tapi kalau nak beri hukuman gantung sampai mati, berat sebelah kalau bagi kat perempuan jer, sepatutnya ngan laki2 skali untuk kes berzina. Adil dan saksama. Sebab dia yang bagi perempuan mengandung.

p/s: Aku ni pun tak berani sangat nak tegok foto bayi tu lama2..seram....

Thanks for Being My Friends