Monday, November 23, 2009

FREE TIME


Salam hari isnin, bulan ne datang period lambat 2 minggu. Bial datang 2 ari je, pastu warna pun lain tak macam biasa warna coklat macam getah pisang...kemudian hari ke-empat sakit pinggang. Migrain sejak tak datang bulan sampai la ni. Tak leh negok cahya matahari pening.....Bangun pagi tadi muntah2. Apakah tandanya itu????? entahlah harap sihat je. Minggu ne tak banyak keje nak buat cuma tukar barang kat meja konsel je....pening punya pasal pun ada hati nak ngemas....jadilah asal ada benda yang beralih..he..he..he...

Tuesday, November 17, 2009

READING CORNER


Sudut membacaku......rasanya ne lah tempat yang paling strategik untuk belek2 majalah dan menonton tv. Yang tak syoknya ne lah satu2 nya wing chair yang ada kat umahku. Bila nak duduk sini ada jer yang nak duduk gak. Senang kata berebut...sapa lagi si haziq ler....dah lah aku ne kecik sangat...nak kongsi duduk tak boleh mengalahlah jawabnyer.

FLOWER

















Dari satu pasu punya bunga telah ku leraikan menjadi 3 pasu....jimat2....dari rimbun ke jarang2...idea2...pasu yang dulu warna biru telah kubaluti dengan kertas tisu dan ikat reben tetiba jer dapat idea ne.......cantik juga bunga tu..... : ) .....My topiari dah dilekatkan dengan bunga ros...ee....lawa jugak...(masuk bakul sendiri pas tu naik lif) ha..!ha..!...ha..... rose putih tu pun ada 6 tangkai jer muat2 pasu tinggi tu....mulalah rumahku jadi taman..jiran2 yang datang umah mata nya dok melilau tengok umahku...siap cakap lagi "akak tengok noreen ne asyik mengemas jer, apa benda yang dikemas?" Ha! nak jawab apa, cakap jer lah umah kita banyak habuk la kak 1 hari nyapu sampai 4,5 kali...tu yang orang segan nak datang umah kot......tapi aku suka kalau orang datang umah.....meriah...ada gak kalau nak kongsi2 idea duk bebual...ha! buat hitea ok gak....bila yer? sapa plak nak datang? semestinya jiran2 ku...kak tina, aziq, aisyah, kak ani, kak nor, kak zetty ngan ustazah lin.. aku paling suka kalau orang duk suka tanya kerja2 aku...macam mana nak wat ne nak wat tu........tak syoknya mereka bawak anak2 skali jadi kapal pecahlah......hi..hi..hi...




BALIK KAMPUNG












Ahad lepas balik kampung, last minit.....tak rancang..tetiba adik telpon cakap esok sepupu kawin...lor..ingat dah lepas bulan 10. So untuk tak menghampakan balik lah kami 5 beranak....yang lain ada hal memasing dan kakak ku kerja..so bawak anak dia yang sulong jer ngan mak aku...kat kota hujan lebat tu yang lecak kat bangsal pengantin. Dah sampai umah mak cik baru teringat nak amik gambo. Yang baju merah tu kawan lama. kakak dia kawin ngan sepupuku. lama tak jumpa.......ya namanya. Aku kalau bergambar senyum nampok gigi dah macam iklan darlie lah plak..he..he..he..Haziq dan sepupunya memang suka posing...kat kampungku banyak lembu kat tepi jalan...tak sempat nak amik gambar..ada lembu tunggu bas kat pondok....



Saturday, November 14, 2009

BORING

Bosannya kena kerja minggu ne. Nak wat cam ne dah nama jugak kerja. Hampir nak masuk 3 minngu batuk menyerang. Jiran2 ingat aku ngandung. Biasalah dapat jiran yang terlalu ambik berat pasal aku. Kekadang bosan sebab semua benda nak amik tau. Hari pertama aku sakit badan terasa letih tu yang suruh hubby antar gi kerja dengan aku terbaring kat seat belakang dan pada masa tu plak jiran ku dok tanya "kenapa demam?", tak larat ke? nak jawab apa angguk jer la. Tak berhenti disitu bila aku hantar laksa kat jiran sebelah dia pun tanya "Sakit apa?" Ha! apa ne aku dengan selamba jawablah oh, batuk jer.....pastu hubby jiran duk tanya "dah sihat?" Tetiba jer aku terperasan soalan apa ne. ne mesti ingat aku ngandung. Aku memang ada dengar ada orang duk muntah2..aku suspek jiran belakang umah...dan sememangnya tekaan aku betul. kak yanti yang dah 7 tahun kawin ngandung sejak amik anak angkat...alhamdulilah..rezeki....aku tunggu rezeki aku pulak...Ha! aku dah seminggu tak period..mintak2 ngandung.....dah 3 tahun umur haziq....insyallah kalau ada rezeki..yang penting jangan berharap sangat..nanti kecewa, tension....

Thursday, November 12, 2009

BIRTHDAY AINI





























Salam pagi khamis, ari nie hari lahir aini officemate kita yang ke 28 tahun. Ucapan selamat hari lahir dan semoga panjang umur, murah rezeki dan berjaya dalam apa jua bidang yang diceburi. Selamat mendirikan rumahtangga coming soon....Tiada kek cuma puding swiss roll, ikan siakap 3 rasa oleh aini...

Tuesday, November 10, 2009

BERANSUR PULIH

Dah nak masuk 2 minggu batuk meyerang baru nak pulih. tu pun dah 3 botol ubat batuk ditelan..last2 dapat plak perasa prune..sedap gak...alcohol free....semalam mc tak tahan batuk sampai mengekot2 badan ne. rehat kat umah satu hari. Sabtu ari tu memang tak keje..tapi tak kemana hubby kerja 3 ptg sampai 7 pg baru balik...ahad plak gi blanja barang dapur...tu pun tak larat..asyik nak lentok jer..habis belanja terus balik umah. tak kemana sian aziq, ibu sakit tak leh nak jalan2. Aku mc hubby pun amik cuti gak.dialah yang jaga, dialah tukang masak ngan buat kerja umah..daku jadi tuan puteri...(biasa pun cam tu gak he..he..he..) manja...eeeemalunya. nak cakap pun suara tersangkut2 macam pak uda...hari ne gi kerja pun hubby yang antar...badan ne lemah semacam jer...ha! hari nie birthday haziq yang ke 3 tahun. tapi semlm dah sambut..beli kek kecik..jer....dia tiup lilin pastu hantar kat jiran2...nak masak2 pun tak larat...nak gi jalan pun apa lagi....insyalah kalau sihat hujung minggu bawak haziq gi melaka....

Friday, November 6, 2009

SAKIT

Salam pagi jumaat, bukan sakit apa cuma batuk jer...tapi nauzubillah tak boleh nak tido..kalau dah batuk tak leh nak berenti....sakit dada bila batuk, dari hari isnin...sampai la ne tak baik2. Dugaan dari allah s.w.t terima dengan reda. tak syok bila sembahyang nak, bacaan jadi panjang ditambah dengan batuk yang tak henti2. Hari kedua batuk tak sedar masa tido daku terkencing..ee....malunya....ingat datang bulan....mak oi mak budak terkucil....badan pun lemah semacam...ditambah pulak bila makan ubat batuk lalok lah pulak...sampai tak sedar nak kejutkan hubby kerja malam...terbabs sampai kul 11.00mlm...kelam kabut hubby bawak motor....sian dia...nak wat macam mana ayang tak sihat.....

Wednesday, November 4, 2009

BEKAS BASUH TANGAN



Bekas basuh tangan satu2nya yang ada dirumahku....maklumlah jarang buat kenduri....baru jer spray lum tampal bunga lagi....kalau rajin lukis tangan bunganya....

Monday, November 2, 2009











Kekononya buat pot luck ler walhal officemate nya bukanyya ramai sesangat pun. 3ketoi jer...kasma yang tengah tu bawa sandwich sardin ngan kek cokelat kukus. Kita bawak soto nasi....dan yang kecik tudung putih tu bawak mangkuk kosong...sian anak yer demam campak..yang si mata bulat datang office tu...kalau tak deqna ne nak buat puding roti..sedap tu..guna swisroll...

KOTAK TISU




Kotak tisu ne lukisan pertamaku......baru belajar..tengok macam budak tadika jer yang lukis...kelakar...tapi tak per..usaha tangga kejayaan. kawan nak dan brape nak letak harga ek? RM10 ok tak? mahal kot kotak dia punya aku cuma spray hitam, lukis bunga pastu spray clear. suka dia lah nak bayar berapa...tak kesah...kawan lagipun harap dia hargai..untuk deqna....

BOTOL

Salam kengkawan bloger, kita sebenarnya dah lama buat aktiviti recycle ne. dapat idea dari sue safia untuk decorate 2 botol tu..tapi botol yang cokelat tu dah lama kita buat tahun 2005.









Thanks for Being My Friends