Friday, September 28, 2012

PERTANDINGAN ARIMETIK

Pada 22 & 23 September 2012 yang lepas Anak bujangku izzul haziq masuk pertandingan ARIMETIK yang dianjurkan di Balai raya masai oleh sekolahnya. Buat pertama kalinya izzul masuk pertandingan. Ibu ngan ayah cam x confident jer izzul boleh masuk pertandingan sempoa. Ye lah boleh ke menang? Bila tanya soalan lambat kemain jawab. Mula2x tu ingat nak suh jer dia tarik diri. Seganlah kalau kalah. Tapi, setelah dinasihatkan oleh cikgu kelas izzul, aku confident ngan izzul. So, teruskanlah kalah menang belakang kira yang penting dia dah berani nak sertai pertandingan. Dengar cam senang jer guna sempoa. Bila aku dah tengok cara soalan dibacakan. Amik kaw! Soalan 1 hingga 5 dibaca macam biasa, tapi bila soalan 6 hingga 15 laju amat. Aku pun tak hafal soalan yang dibaca. Tapi ada peserta bila soalan habis dibaca terus tekan buzzer untuk jawab. Tabik hormat kat cikgu2x ngan ibu bapa yang tekun mengajar anak2x. Tak macam aku, busy manjang, penat sokmo. Bila sampai masa ibu bapa lawan murid dalam pertandingan sempoa. Ha3x...x leh celen murid ler yang menang. Ada yang ibu berlawan ngan anak. Memang salut la.....cayalah cikgu2x yang jayakan program ni. Memang bagus untuk tajamkan minda pelajar dan ibu bapa. Untuk Izzul ibu ucapkan syabas sayang, walaupun x dapat masuk pertandingan peringkat akhir, x per abang dah cuba. Ibu bangga ngan abang. Untuk ayah, x per insyalah kalau syiera sekolah tadika pintar bistari dan kalau ada pertandingan yang sama. Ok, ayah jangan lupa sertai. Sebelum tu praktice siang2x k.













Thanks for Being My Friends