Tuesday, August 10, 2010

FIRST NIGHT


Salam pagi selasa, jangan salah paham ngan tajuk kat atas tu. First night ne bukan untuk pengantin atau mayat dalam kubur. Tapi tuk aku ngan along mengikat tangan abah selepas abang gi kerja sebab kami ngantuk nak tido. Mula2 tu dia ok. Sebab kami mintak izin nak ikat dia. Bila dah ikat kami masuk tido bilik memasing. Haziq pun takut tengok atuk dia. Ok, jam pun mula berpusing. Jeng3.....jam 11.15 abah mula buat bising panggil nama anak2 dia. Aku cuma dengar dari dalam bilik jer. Takut aku nak tengok. Sebab subuh sabtu  tu mata dia duk tengok aku sampai bulu roma ne merinding. Sejak tu aku dah takut bila tinggal sorang2 lagi2 kat dapur. Macam ada yang memerhatikan aku. Abah berhenti menjerit2 bila dia penat. Kemudian dia sambung balik. Tapi yang aku sedar jam 4 pagi dia macam berbual ngan seseorang. menjemput duduk. Bertanya dari mana. Gerun.........Pagi tu abang balik kerja. Tahi ngan air kencing dah bersepah. Ikatan tu dia dah bukak sendiri. Heran, macam mana ek? kami ikat tangan jer, kaki tak ikat. Ikat cam kat spital. Along tak sampai hati nak ikat. Masalahnya dia kerja 6.30 pagi. walaupun abah berak @ kencing sepah. Along tak kan kemaskan. Dia akan suruh aku ngan abang yang buat, dia tinggalkan jer. Tu la, aku kalau tak tahan aku terus balik umah aku jer. Sebab aku mengenangkan suami aku dan itu bapak mentua aku. Tu jer.


Thanks for Being My Friends

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers