Friday, October 29, 2010

HIDUP SEBAGAI LAGY GAGA

Portrait of a young, pale-skinned Caucasian female with blond hair


Aku cuma minat pada lagu dia yang rancak, bukan diri dia. Cuba anda bayangkan anda hidup sebagai lady Gaga. Dengan fesyen dia. OOOOOhhhhhhhh tidak!
Lady Gaga

Gaga performing on The Monster Ball Tour in 2010
Background information
Birth name Stefani Joanne Angelina Germanotta
Born March 28, 1986 (1986-03-28) (age 24)
New York, New York,
United States
Genres Pop, dance
Occupations Singer-songwriter, performance artist,[1] record producer, dancer, businesswoman
Instruments Vocals, piano, synthesizer, keytar
Years active 2005–present
Labels Def Jam, Cherrytree, Streamline, Kon Live, Interscope


Lady GaGaLady GaGa O2 Arena
Lady GaGa and Anderson Cooper, CNN
Lady GaGa and MTV MTV Video Music Awards
Hi

Permata Hijrah Rawatan Resdung midvalley



Hi
Comments from pYzam.com

Ulat Resdung Keluar Dari Muka [ Treatment Face ]



Hi
Comments from pYzam.com

RESDUNG @ PERMATA HIJRAH BBU


Salam hari jumaat, semalam aku ngan hubby gi permata hijrah kat Bandar Baru Uda, Johor. Sebelum gi aku servey alamat ngan bayaran kalau gi berubat kat sana. Untuk cek dia orang tak kenakan bayaran. Tapi untuk buat rawatan dia orang kenakan RM50.00. Senang jer nak cari tempat ne dekat ngan Angsana & LHDN punya bangunan. Kat kedai baru jalan padi emas 2. Masuk jer kedai dia aku di suruh gi kat bilik rawatan. Mula2 dia masukkan kat telinga aku ngan pengorek telinga kapas yang dah disapu ubat. Tujuannya nak bunuh kuman. Tapi bunyi bising jer kat telinga. Sakit sikit. Kemudian dia masukkan kat ke dua lobang hidung aku ngan pengorek telinga kapas yang di sapu ubat gak. Aku terus bersin ngan lendir pun kuar sekali. Kira cam selsema ler.  Tapi lendir dia panjang ngan  pekat. Aku tak amik gambo sebab tahan sakit.  Pas berubat aku beli sabun herba ngan pewangi resdung jer. Untuk pengetahuan korang. Resdung aku ni kira tahap teruk. Sebab makan dalam, setiap kali bersin akan keluar ketul kuning yang bau hanyir. Muka tak berjerawat sangat, tapi selalu selsema, mata gatal, kat muka macam ada benda merayap2, rambut gugur. Mata ni kalau kul 8mlm dah jadi cam pontianak sebab merah. Aku pernah wat rawatan kat salon resdung, cara asap tapi mak oi batuk tak henti ngan mata ngan tempat yang banyak resdung pedih cam luka.
PEWANGI RESDUNG
+ Harga: RM12.90

Rumusan daripada pati limau, ubi raja sotong, dan ekstrak mutiara untuk mengatasi
masalah nafas berbau, hidung tersumbat, hidung berair, kegatalan hidung dan juga
selsema.
Cara guna: Caranya sapu disekitar lubang hidung atau titiskan pada hujung jari dan
sedut baunya.
KAPSUL RESDUNG (KOTAK)
+ Harga: RM119.90

Digunakan untuk mengurangkan resdung.
Gatal hidung, berair hidung, nafas berbau, jerawat, pening kepala, alahan makanan
laut, kelumumur, rambut gugur, gatal muka, menanah & berair telinga. 
SABUN RESDUNG
+ Harga: RM22.90


Sabun resdung dengan adunan herba dan mutiara berkualiti tinggi membantu
mencerahkan wajah, melegakan resdung, kegatalan muka dan muka berminyak. ia juga
dapat membantu menghilangkan jerawat, bintik-bintik hitam dan parut nipis dimuka
selain daripada membantu menegangkan dan menghaluskan kulit wajah.

Thursday, October 28, 2010

CAHYA MATA IBU & AYAH


Setiap perkahwinan akan lebih bermakna dengan kehadiran cahya mata. Tak kiralah lelaki @ perempuan. Ada pula yang diberikan kembar tak kira 2, 3, 4 atau lebih. Mak oi...ada apa sampai 8 orang pun ada. Tu semua allah dah tentukan. Tak payah ada keturunan kalau allah kata kun fa ya kun. Jadilah, dan harus terima dengan redha. Bagi yang ingin dan tersangat inginkan cahya mata tapi allah taala belum lagi memberikannya. Haruslah sentiasa bersabar dan berusaha. Banyak hikmahnya ketentuan allah kepada setiap manusia di bumi ini. Yang susah nak dapat anak ada yang ikhtiar ambil anak angkat, perubatan tradisional, modern. Berharap akan berjaya. Tapi, kalau tak berjaya tu semua dah dirancang oleh allah. Tapi kan, senang jer cakap. Cuma gerakkan bibir atas dan bawah. Bagi yang mengalaminya allah saja yang tau. Lagi2 mendengar pot pet pot pet cakap2 orang. Ada anak ramai salah, tak der anak salah. Kerap bersalin setahun sorang salah. Jarakkan sangat pun salah. Kalau yang bersalin semua yang keluar anak perempaun pun orang kata. Kang bersalin semua lelaki pun orang kata. "ORANG = MANUSIA mana sempurna, insafnya sekejap, taubatnya sekejap. Selagi ada siang dan malam. Selagi itulah mereka tak henti "BERBICARA". Tiada yang sempurna dimata mereka. Bak orang selalu kata "sabar je lah".

p/s: bilalah wajah2 comel ne akan hadir di hidup lagi? Insyalah......









p/s:yang last ne baby giant....

Sami Yusuf Asma Allah 2009 orjinal Klip Son albüm


Salam khamis, sayu, menitis air mata dipagi hari melihat dan mendegar lagu asma allah dari sami yusof kat MHI tv3. Sebak rasa dada ni. Ya allah! betapa banyaknya dosa yang telah aku lakukan selama 29 tahun aku mendiami bumimu ya allah. Kemudian tambah lagi sekarang ni ramai yang menunaikan haji. Labaikallah humalabait Labaikala syari kala kala bait. Minalhamda Walniqmatan. Lasyarikala. Ada sorang teman yang bernama noralyana akan menunaikan haji bersama suami tahun ini. Alangkah beruntungnya dia. Mendengar khabar itu dari temanku kasmawati, perasaan aku pula yang melonjak kegembiraan. Seperti aku pula yang akan kesana.  Bilalah giliran hambamu ini ya allah. Moga apa yang kami pohon padamu ya allah mendapat restu dan keberkatan dari mu. Amin.............

Hi

Wednesday, October 27, 2010

BEFORE & AFTER & AFTER




Salam pagi rabu, aktiviti yang dipaksa olehku. Ha!3x....cam pirate ler plak. Tapi hubby ikhlas sebab + bantuan aku mengemas...hubby cat jer....well.........tahniah aku suka banget.......sayangnya kabinet tv yang baru 6 tahun guna.......pikir juta kali tu yang beli baru...aku kan ke...de...kuzt.......he3x.....jimat. English style ne bukan kena beli semua baru. Kalau rajin oter jer barang lama jadi baru. Ramai dah buat dah. Sejak, dua menjak kena puji dek saudara mara, sepupu sepapat, kawan2...jiran tak ek....hubby rajin tolong aku cantikkan umah. Ye lah, kami lebih suka duk di rumah dari nyembang tak tentu hala kat umah jenjiran. Lagi2 kalau sekarang ne jiran dah tak berapa nak join kami. Maklumlah kami tak campur dengan orang sangat. Ye lah, pagi meeting, tgh ari meeting, petang meeting, malam meeting. Jawabnya 24 jam nonstop. Kekadang beribu kali pikir. Dia orang ne tak der kerja ke? Anak sekolah, laki keje, tak der keje umah ke nak buat. Kalau aku pepagi bangun entah kul baper siap keje. Ntah. Ada yang meniaga kueh(kak ani & kak zetty(keyphoo), kang tgh ari goreng pisang(maria janda). Baru pagi tadi bergelek sakan depan aku ngan hubby. Si maria ne kekadang tengok cam 3 1/4. Sian kena ditinggalkan suami. Apa kes tak der kena mengena ngan aku. Aku tak suka jaga tepi kain orang. Dan harap korang jangan sibuk jaga tepi kain aku yer....

CARA MUDAH MASAK AYAM PANGGANG



p/s:boleh cuba ne :)

Thanks for Being My Friends